Hur beställer jag som kommunal verksamhet?

Ändrad den Ons, 1 nov., 2023 vid 10:13 E.M.

1. Lägg alla saker du önskar köpa i varukorgen.

2. Gå till kassan, välj företag och fyll i postnummer dit leveransen ska ske.

3. Välj företagspaket.

4. Fyll i ditt telefonnummer.

5. Skriv in organisationsnummer och hämta uppgifter. Skulle du behöva ändra faktureringsuppgifterna väljer du "Ange manuellt" i rullisten. Oftast behövs detta dock inte ändras då fakturan går som e-faktura. 

6. Skriv in dina uppgifter som beställare och bekräfta.

7.  Bocka i "avvikande leveransadress" och välj antingen i listan eller välj "Ange manuellt". OBS! Om du inte anger manuellt så skriv in verksamhetens/skolans namn på "Adress" och leveransadress i fältet "Adress2"och bekräfta. Detta eftersom det står kommunens namn annars.

8. Klicka på välj betalsätt, för kommuner är det e-faktura. Skriv i din referens-/ansvarskod. 

9. I nästa steg ombeds du att identifiera dig med bank-Id, detta är för öka säkerheten för både oss och er. 

10. Sänd ordern.

Var artikeln till hjälp?

Toppen!

Tack för din feedback

Vi beklagar att det inte var till hjälp

Tack för din feedback

Berätta för oss hur vi kan förbättra den här artikeln!

Välj minst en av orsakerna
CAPTCHA-verifiering krävs.

Feddback skickat

Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov